2009年12月5日土曜日

Birthday cake

I'm going to note about my family's little happiness.
December 2 was my third-eldest son's birth day. On the before Sunday, he and my daughter and I went to shopping. I bought him a down jacket, then I bought a sponge cake and chocolate syrup.
On Dec. 2, my daughter made a birth day cake. She sliced a cake horizontally two pieces, then spread whipped cream and put dice orange between top layer and bottom layer. Then spread whipped cream on top and side. She covered with dice orange and dice pineapple on the top. At the end I drizzled chocolate syrup crisscross, then put some candles. The birthday cake looked so nice and tasted so sweet. My son pleased it.
He has become sixteen years old. So he is going to take a license for motor-bike at the end of this year. I’m expecting his license.

家族のささやかな幸せをメモしておこうと思います。
 12月2日は3番目の倅の誕生日でした。その前の日曜日に倅と娘と私で買い物に行き、倅にダウンジャケットを買ってやりました。そしてスポンジケーキとチョコレートシロップを買いました。
 12月2日に娘がバースデーケーキを作りました。上下に2つに切って、上と下の間にホイップした生クリームをぬって小さく切ったみかんをのせました。それから上面と側面にクリームをぬりました。上面に小さく切ったみかんとパインでちりばめました。最後に私がチョコレートシロップを縦横にかけました。そしてろうそくをたてました。バースデーケーキはきれいで甘くおいしかったです。倅も気に入りました。
 倅は16歳になりました。それで、今年の終わりにはバイクの免許を取ろうとおもっています。楽しみです。

Dec.3 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿