2011年11月26日土曜日

"Unhooking the Moon" is great!


"Unhooking the Moon" is great!

While last weekend I enjoyed reading "Unhooking the moon". The author is Gregory Hughes, it is published in U.K.
A boy and his younger sister were lives with there father in Winnipeg. The girl l's name was Marie Claire but she was called Rat. She is so attractive, loves playing soccer. She wished to be an actress. And she was a little odd.
The boy's name was Bob. When he was almost thirteen their father died. They were known at the first time that their father's younger brother lived in New York as a drug dealer.
Bob thought, if they were sent to a home, he would be O.K. but Rat wouldn't. She might be sent to a hospital. So they went to New York. They got on a freight train with their rucksacks and bikes.
It was hard to seek a man in big city. While they were sleeping in a park, they felt so scared. It was so thrilling. They made friends with a young trader, old hustler, and a rap singer Iceman.
When Rat was kidnapped by a pedophile group, they rescued her and other girls who also kidnapped. Rat helped them escape telling them that Ice was on his way. She trusted his brother and Ice.
But there was a gunfight. Ice was shoot three times. In spite of he rescued many kids, he was sued for he shot an enemy.
On the other hand, when they found their uncle a friend was shoot by a security guard. He was injured.

Rat was so exhausted.How pitiful she was! Nothing hurt her so much as let her friends hurt. Her doctor said she had separated herself from reality and found her own little world.

This is a book for children. But I recommend it anyone who lives innocent heroine.
If you love "Starry Rift" or "Kami no moribito", you must love this story. The story that a girl fight for something good. She is so brave, courageous and sincere.

If there's someone who say children's books might well have happy ends. But I say her "It's O.K. Don't worry." Even if it's looks a tragedy.
If I was in something trouble, I could be patient because I have the heroine in my mind. Even if it was not happy end, she tried her best. That remains other people's mind. It is like a little seed which is handed others.
So I recommend those books to children.


『お月さまをとりはずすこと』は素晴らしいです。
  先週末は『お月さまをとりはずすこと』を読んで楽しみました。作者はグレゴリー・ヒューゴです。イギリスで出版されました。
  少年とその妹がウィニペグで父親と暮らしていました。少女の名前はマリークレールですが、ラットと呼ばれていました。とても魅力的でサッカーが大好きな子です。女優になるのが夢でした。ちょっと変わったところがありました。
 少年の名前はボブ。もうすぐ13歳になろうとする頃、父親が死にました。そのとき初めて父親の弟がニューヨークで麻薬の売人をしていることを聞きました。
 ボブは、もし孤児院にやられたら自分はやっていけるけれど妹はだめだろうと思います。病院に入れられるのではないかと。それで彼らはニューヨークへ向かいます。リュックサックと自転車をもって貨物列車に乗り込みました。
 大都会で一人の男を探すのは大変でした。公園で野宿しているあいだとても怖い思いをしました。はらはらしました。若い貿易人と老いた詐欺師とラップシンガーのアイスマンと友達になりました。
 ラットが小児性愛者の組織に誘拐され、彼らはラットとその他の誘拐された少女達を救出に行きました。ラットは他の女の子たちが逃げるのを助けアイスが救出に向かってきていると言いました。ラットは兄とアイスを信頼していました。
 しかし、銃撃戦がありました。アイスは3回撃たれました。彼は多くの子どもを救ったにもかかわらず敵を撃ったということで裁判にかけられました。
 一方、二人のおじを探し出したとき、友達がガードマンに撃たれ負傷しました。

  ラットはとても消耗しました。かわいそうに。彼女は自分が傷つくよりも友達が傷つけられたことに傷つきました。医者は彼女が現実から離れ、自分の小さな世界に行ってしまったと言いました。

 これは子どもの本です。しかし無垢な少女が主人公の好きな人におすすめです。
 『たったひとつの冴えたやり方』『神の守り人』が好きな人ならきっと大好きだろうと思います。少女が何か善いことのために戦う話です。勇気があり雄々しく誠実です。

 もしかして子どもの本はハッピーエンドであるべきだという人がいるかもしれません。でも「大丈夫。心配しないで」と言いたいです。
お話が悲劇的に見えても。私が何か困難に遭ったとき、心の中に彼女達がいれば耐えられるかもしれません。たとえハッピーエンドじゃなくても、彼女は精一杯やりました。そのことは他の人々の心に残ります。手渡された小さな種のように。
 ですから私はそういう本を子ども達に勧めます。

  25 Nov. 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿