2010年4月1日木曜日

Farewell party

It's time for transfer and entrance to school.
On 25 March our English conversation class held a farewell party for Ms. Kurokawa who was leaving for Australia. I'm expecting to see her again in a year.
On 26 March my co-workers belong to same section had a farewell party. One of us is going to transfer and two of us are retired. One of us is finish the term of employment. We have enjoyed together these days so I feel lonely.
On 27 March I went to Oita city to work for our labor union. We have to write an annual report.
On 28 March I took my sons and daughter to a restaurant to have a farewell lunch for my second eldest son. He is going to living away from April. Perhaps we'll miss him.
On 29 March I went to a farewell party of whole co-workers of my work place. Twelve person transfer and three person are retired.
On 30 March I went to a farewell party of our labor union. One is retired. I went to Hibiki no sato in Oyama town to buy a bottle of excellent plum wine wrapped in nice Huroshiki, as a gift from other members. He was pleased. He has been working for forty years. He said he was expecting to build a new house and to go to trip. He looked so cheerful.
I sent two post cards to my second son's high school teachers who transfer. I expressed my appreciation in the cards. His high school held a farewell ceremony on 30 March. At the high school almost graduates attend the ceremony. And almost all of them are in new suits. I have bought my son a new suit expecting him to go to the ceremony put it on. But my second eldest son had gone to AKB48's live and shake their hands event with some friends waring the new suit, instead going to high school.

 転勤や入学の季節です。
 3月25日 英会話教室で、オーストラリアに出発する黒川さんの送別会がありました。また1年後彼女に会うのを楽しみにしています。
 3月26日 同じ課の送別会がありました。一人は転勤で二人は退職です。一人は雇用期限が切れます。これまで楽しくやってきたのでさびしいです。
 3月27日 大分市に労働組合の仕事をしに行きました。1年の総括をしないといけません。
 3月28日 2番目の倅の送別昼食会に、倅達と娘をレストランに連れていきました。4月から一人暮らしです。たぶんさびしくなるでしょう。
 3月29日 職場全体の送別会に行きました。12人が転勤、3人が退職します。
 3月30日 労働組合の送別会に行きました。一人が退職です。大山町のひびきの郷にふろしきに包まれた高級梅酒を買いに行きました。他の組合員からのプレゼントです。彼は喜んでくれました。40年間働いてきました。新しい家を建てるのと旅行に行くのを楽しみにしていると言いました。すごく楽しそうでした。
 私は葉書を2枚、転勤する倅の高校の先生に出しました。葉書で感謝のことばを述べました。倅の高校は30日に離任式をしました。この学校は卒業生のほとんどが離任式にやってきます。そのほとんどは新しいスーツを着てきます。私は倅も離任式に行くようにと思い新しいスーツを買ってやりました。でも、倅はAKB48のライブと握手会に友達と行きました。高校に行く代わりに。新しいスーツを着て。

1 April 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿