2010年3月31日水曜日

Contract

On March 21, I went to Kagoshima city. Since I passed the Kagoshima I.C. I've got stuck in a jam. Then I went to a hospital to see my mom. Then I visited my brother's home.
I had sent contract to my brother asking to place some seals on inner margin, and to get his certification seal-impression.
As he was on work, I've got them from his wife.
I ate curry and rice with her. With taking lunch I asked her how she had prepared stuffs for her son and daughter --both college student --when they entered colleges. I've heard some recycle shops and one hundred yen shops.
I had left her home to real estate office. I put on the contract, payed money for rent the room, insurance, and the key.
I didn't rent any parking place. So I asked the clerk to rely my offer to the landlord to park my car any space on April 4 when I will bring my son and his belongings. He called the landlord. I was allowed to park my car in front of an office first ground of the apartment building, because on Sunday the office was closed and nobody use the space. I thanked my landlord.
I have to buy various things which my son needs. I think he can get along with a small refrigerator, because there's a supermarket 24 open five minutes from his home.

I went to Grantheata in Oita city on March 22 to watch a entertainment show.
An impersonator Kanda Seiko sang by imitating an ex idol singer Matsuda Seiko. I felt I have heard those songs but not sure.
Sanyutei Utanosuke was so great, he told a humoras story of Sakamoto Ryoma, he sometimes said with Kagoshima dialect accent.
His performance was high tempo. He won applause from the audience.
Hayashiya Kikuzo performed Rakugo.
At last Hayashiya Kikuoh was on stage. But he didn't play Rakugo, he chatted about members of "Shouten". I was disappointed. I like Rakugo of long story.

3月21日鹿児島市へ行きました。鹿児島インターチェンジを出たら渋滞でした。母の入院している病院へ行き、それから兄のところへ行きました。
 兄には契約書を送ってあって割り印を押してもらうのと、印鑑証明をたのんでおきました。兄は仕事に行っており、兄の奥さんにもらいました。一緒にカレーをごちそうになりました。お昼ごはんを食べながら、そこの娘と息子 --二人とも大学生--が大学に入ったときどう準備したか聞きました。鹿児島市にあるリサイクルショップや百均の店のこともききました。
 そこをおいとまして不動産屋さんに行きました。契約書を渡して家賃と保険料と鍵の代金を払いました。駐車場を借りていないので、4月4日倅を連れてきたときクルマを停めさせてもらえるよう大家さんにたのんでもらいました。て人さんは大家さんに電話し、1階の事務所前の駐車スペースに停めさせてもらえることになりました。日曜日はお休みでだれも使わないそうです。
 いろいろ必要なものを買わなければなりません。冷蔵庫は小さいのでよいと思います。歩いて5分のところに24時間開いているスーパーマーケットがありますから。

3月22日大分市のグランシアタにショーを見に行きました。ものまねの神田聖子が昔のアイドル松田聖子のヒット曲を歌いました。聴いたことがあると思いましたがよくは思い出せませんでした。
三遊亭歌之介は坂本竜馬の噺をしました。ときどき鹿児島弁のアクセントで、スピード間があってよかったです。観客から喝采を浴びました。
林家木久蔵は落語をしました。
トリは林家木久扇でしたが、落語ではなく商店のメンバーについての世間話でした。がっかりしました。長い落語が好きです。

25 March 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿