2010年11月13日土曜日

My last purchase

I've started reading "Their eyes watching God" last week.
I was recommended it from an ALT. We talked about "Precious" and I rent her my book "Push". She told me I probably would be pleased "Their eyes were watching God", And she said it was made into an movie,the Halle Berry was the leading actress.
I went to TSUTAYA in Hita to find the DVD, but I couldn't find out. I bought the book at AMAZON and started to read. I was surprised the writing. In the beginning I was puzzled. Then I noticed "Ah" might be "I", "dat" might be "that".After a while I was taught by another man it was ebonics and I might be able to find some ebonics dictionary in internet.
It will take long time to read the book through, but the heroine is so attractive that I want to read through the rest.

The other purchase are "Martin's Big Words"and"13sai karano eigo noto". I like the illustrator Bryan Collier. In that book I like the scene which Dr.King addressing in a church.He looks like strong and calm.The drawing is excellent. About "13 sai karano eigo noto",in fact I bought it for my daughter, but she said she didn't need it. So I read it now. I think it is good for English beginner, I'm going to read aloud this book little by little.

私は『彼らの目は神を見ていた』を読み始めたところです。
ALTの方からすすめられました。彼女と『プレシャス』のことを話していて私が『プッシュ』を貸してあげました。彼女は『彼らの目は神を見ていた』もおもしろいと思うよと言いました。映画にもなっていて、ハル・ベリーが主演女優だそうです。
日田のつたやに行ってDVDを探しましたが、見つかりませんでした。それで本をアマゾンで買って読み始めました。表記のしかたに驚きました。始めは何がなにやら分かりませんでした。そして、AhはI のことで、dat はthatのことかなと気づきました。しばらくして、別の人にそれはエボニクスというアフリカンアメリカンの英語でインターネットでエボニクスの辞書もあるだろうと教えてもらいました。
読み終えるのにしばらく時間がかかりそうですが、主人公が魅力的なので残りも読みたいと思っています。

その他に買ったのは『キング牧師の偉大なことば』と『13歳からの英語ノート』です。私はブライアン・コリアーのイラストが好きです。この本の中ではキング牧師が教会の中で演説している場面が好きです。力強く心優しく見えます。絵がとってもいいです。『13歳からの英語ノート』については、実は娘に買ったのですが娘は要らないといいました。それで私が読んでいます。初級学習者にいい本だと思います。少しずつ音読しようと思います。

13 Nov. 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿