2011年6月25日土曜日

boiled pork

I buy mostly shoulder pork, but lately I bought a chunk of gammon, which was cheaper than shoulder.
I put it in cooking water and boiled, then skimmed off the scum, then add some pot herb, ginger, and garlic and continued boiling on low heat for forty minutes. After then let it cool down.
My family ate the slices of the boiled pork with mustard soy sauce or mustard soy sauce mayonnaise. It tasted good.
I used a new method of skimming off the scum. You can use the outermost leaf of a cabbage, which is usually peered and thrown. Cover the chunk of meat with a leaf, and the scum is gathered on the leaf. You can take off the scum only with taking off the leaf.
I've learned the tip from my daughter, who has learned from a TV program, "The class to be desired best in the world".


いつもは豚カタ肉を買いますが、最近、豚もものかたまり肉を買いました。そっちが安かったので。
水から煮て、アクをとって、香味野菜、しょうが、にんにくを加えて弱火で40分煮ました。そして冷ましました。
 うちの者は、その煮豚の薄切りをからし醤油やからし醤油マヨネーズで食べました。美味しかったです。
 アクを取るのに新しい方法を使いました。きゃべつの一番外側の、通常はむいて捨てる葉っぱを使います。その葉っぱでかたまり肉を被っておくとアクはその葉っぱに集まります。その葉っぱを捨てるだけでアクをとることができます。
 私はこの知恵を娘から教わりました。娘は『世界一受けたい授業』というテレビ番組で知ったとか。

22 June 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿