2011年8月12日金曜日

English Summer Seminar

My daughter has come back home, yesterday.
   She had been Yufuin for three days with participating an English Summer Seminar. It was held by Senior High School English Teachers' Association in Oita Prefecture, and Oita Prefectural Board of Education.
  She told me it was marvelous. There were 188 high school students. They enjoyed some activities such as games or dance.
  The students were divided into 16 groups and each groups had the leaders. ALTs of high schools and foreign teachers from municipal board of education were the group leaders. My daughter's leader was from Beppu city B.O.E. Since she was kind and cute, my daughter was so glad.
  In the second night they had an activity. As my recognition from her report, it was a cheerful dance party. She told that was awfully joyful. She saw her high school's teacher dancing with neighbor town high school's teacher. They seemed so cheerful.
   I envy her. It is so nice experience. She was not forced to study but she learned much. And she had good time while three days with many teachers and students (some of them are already friend). The teachers might had prepared so much that the seminar was fun. I'm grateful.
  I wonder why I didn't suggest dancing as a recreation of parents and children held by junior high school PTA. We mostly made match of volleyball or dodge ball.
  There were some parents good at sports and others not so good.  I think dancing doesn't require skill. Unless you can dance well, you can only jumping or patting hands and thighs. It might be enjoyable than playing volleyball, at least me.

昨日 娘が帰宅しました。
3日間湯布院であった夏季英語セミナーに参加していました。大分県の高校英語研究会と大分県教育委員会によって開催されました。
娘はとってもよかった、と言っています。188人の高校生が参加したそうです。ゲームやダンスなどの活動を楽しんだそうです。
生徒は16のグループに分かれてそれぞれにグループリーダーが付きました。高校の外国語支援教員と市町村教育委員会の外国人教員がグループリーダーでした。娘のグループのリーダーは別府市教育委員会の人でした。彼女が親切ですてきだったのでとても嬉しかったようです。
2日目の夜、活動がありました。娘の話から理解したところでは、陽気なダンスパーティだったみたいです。ものすごく楽しかったと言っていました。自分の高校の先生が隣町の高校の先生と踊っているのを見たそうです。とても楽しそうだったとか。
 娘がうらやましいです。とてもいい経験でした。勉強をさせられるのではなく、たくさんのことを学びました。そして3日間たくさんの先生や生徒と楽しいときを過ごしました(何人かはもう友だちです)。先生方はセミナーが楽しいものになるようたくさんの準備をしたことと思います。感謝します。
 中学校のPTAの親子レクでどうしてダンスを提案しなかったんだろうと思います。ほとんどはバレーボールかドッジボールの試合でした。
 スポーツが得意な親もいればあまり得意ではない親もいます。ダンスならスキルは要らないと思います。上手に踊れなくてもぴょんぴょん跳ねたり手やももをたたいたりすればいいのです。少なくとも私にはバレーボールより楽しそうです。

12 August 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿