2011年9月17日土曜日

A short trip

My son and daughter and I went to Tokyo on 10th Sep.
My son took an employment examination of a public service of Tokyo 23 ward.
My daughter and I had gone together. I thought if we had traveled together he had not get nervous. Moreover we were worried about my eldest son in Tokyo.

On 10th we flew from Fukuoka airport at 8 a.m. After we arrived at Tokyo we visited the Kokugakuin University where the exam was to be held on the next day. We walked from Ebisu station to Omotesando station. I lost my way twice, for I had passed the corner where I had to turn right or left.
Then we went to Yoyogi park station by subway. I wanted to go to a bakery nere the station. We ate sandwich there. Then we went to a hotel where I had made a reservation. It was in Akasaka.
We let my son let stay at the hotel, then my daughter and I went to Harajuku by subway. We went to LaFole Harajuku and H&M. My daughter found nice shirt and sweater. She bought them. Also she found very stylish half pants. But those were too expensive to buy.
On next day, we went to Kokugakuin University. My son went to the building, and my daughter and I went to Sibuya. We went to Miyashita park, where we were waiting for the shops open.
Then we enjoyed shopping at Shibuya109, Forever21, H&M and Yamada denki. We had made an appointment to see my eldest son at 2 a.m. at Hachi ko statue area. After finished the exam, my third eldest son came to Shibuya. We talked at a cake shop.
My eldest son had pierced his chin and tongue. It was my first experience to see a person who pierced his tongue. If he was hanging around in Hita city, he might stand out. But in Shibuya he was ordinary.
I am worried to hear my third eldest son exited the exam room before the limited time, though he said he had looked over twice.
After we said goodbye we went to Haneda airport, then flew to Fukuoka airport.

 9月10日、倅と娘と私で東京に行きました。
 倅が東京特別区の公務員試験を受けました。娘と私も一緒に行きました。そうすれば倅があがらないと思ったのです。それに、東京にいる一番上の倅のことも心配でしたし。

 10日朝8時に福岡空港から出発しました。東京に着いたら翌日の試験会場である国学院大学に行きました。恵比寿駅から表参道駅まで歩きました。2回道を間違えました。曲がるべき角を通り過ぎてしまいました。

それから代々木公園に電車で行きました。そこの近くのパン屋に行きたかったのです。そこでサンドイッチを食べました。それから予約してあったホテルに行きました。赤坂でした。
 倅をホテルに残して、娘と私は電車で原宿へ行きました。ラフォーレ原宿とヘネスアンドモーリッツに行きました。娘はいいシャツとセーターを見つけて買いました。かっこいいパンツも見つけたのですが、高くて買えませんでした。
 次の日、国学院大学に行きました。倅は建物に入って、娘と私は渋谷に行きました。宮下公園に行って店が開くまで時間をつぶしました。
 それからShibuya109とフォーエバー21とヘネスアンドモーリッツとヤマダ電機で買い物をしました。
 一番上の倅と2時にハチ公前で会う約束をしました。試験を終えて3番目の倅も渋谷に来ました。ケーキ屋さんで話しました。
 一番上の倅はあごと舌にピアスをしていました。舌にピアスをしている人を見たのは生まれて初めてでした。日田市で歩いていたら目立ったでしょうが、渋谷では普通でした。
 3番目の倅が試験終了時間前に部屋を出てきたというのが心配です。2回見直したと言っていますが。
 さよならを言って私たちは羽田空港へ行き、そこから福岡空港に帰りました。

15 Sep. 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿