2011年9月26日月曜日

Mt.Oogi hiking

On a week last Sunday, I took my third eldest son to Saga city. He took an employment examination.
 The examination started at 9:30 a.m. to 2:30 p.m.
 While the examination I had to kill time. I went to a movie theater. I saw “The man from nowhere” which is a 2010 South Korean film starring Won Bin.
The man fought for a neighbor girl. The violence was the solution. Fortunately the good person had won. But if the bad person had won the girl couldn’t live.
I’m glad it was a movie.
 And there was a scene which I adored. The good man bought a rucksack stuffing various stuff which children need for her. Because once he had seen her caught by police for attempted robbing a rucksack from a school boy. She was blamed by the boy’s mother. He saw that but he passed away.
 After he had rescued her, he bought her a rucksack. I was moved, ‘cause he knew that every child needs such stuff --a rucksack, a sketchbook, a crayon, et al. It is hard to a child being not given such stuff because of poverty.
 After that I went to Saga city library. It was near a park. I could have a good time.

 On last Sunday, I took mu third eldest son to Beppu city. He took an employment exam.
 The examination was from 10:00 a.m. to 3:00 p.m.
 This time, while I was waiting him, I had gone hiking.
 Near Beppu I.C. there is Mt. Oogi. I climbed it.
The sloop was so steep. My breath had shortened. Every five minutes I took deep breath. The higher I got, the more beautiful the view became. I could see the whole Beppu Bay and the Beppu city. The summit was 810m height.
I was tired but I enjoyed thanks to the fine weather.
 After I climbed down, I went to Horita Hot Spring. I bathed under the sky.
And I was reading a book in the rest room in the building.
This is the first time I went to there. It was so nice hot spring cost only two hundred and ten yen. I want to go there again.

先々週の日曜日、3番目の倅を佐賀市に連れていきました。採用試験があったのです。
試験は9時半から2時半までありました。
試験の間時間をつぶさなくてはなりませんでした。映画館に行きました。2010年の韓国映画でウォンビンが主演の『アジョッシ』を見ました。男は隣の少女を救うために戦いました。暴力が解決法でした。幸運にも善い人間が勝ちました。でももし悪い方が勝ったら少女は生きていませんでした。映画でよかったです。

 ひとつ好きな場面がありました。善玉が子どもが必要ないろんな物を詰め込んだリュックサックを少女に買ってあげたところです。というのも、以前に彼は小学生の男の子のリュックサックを奪おうとして警官につかまったところを目撃したからです。その男の子の母親に非難されました。彼はそれを見たのですが立ち去ったのでした。
 少女を救出したあと、彼はリュックサックを買ってあげたのです。じんとしました。彼が、リュックサックやスケッチブックやクレヨンやそういった物が子どもには必要だとわかっていたからです。貧しさゆえにそういったものを買ってもらえないのは子どもにとってつらいことです。
 それから佐賀市立図書館に行きました。公園が近くにあってとても楽しめました。

 先週の日曜日、3番目の倅を別府市に連れていきました。倅は採用試験を受けました。
試験は10時から3時でした。
 今回は待っている間ハイキングに行きました。別府インターの近くに扇山があります。それに登りました。斜面がものすごく急でした。呼吸が早くなりました。5分ごとに深呼吸しました。上に行くほど景色が美しくなりました。別府湾全体と別府市が見えました。山頂は810メートルでした。疲れましたが、天気がよくて楽しめました。
 山を下ってから堀田温泉に行きました。露天風呂に入りました。それから休憩室で本を読んでいました。そこには初めて行きました。たった210円でとてもいい温泉でした。また行きたいと思います。

26 September 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿