2009年2月3日火曜日

My son whom I pitied

I have received an e-mail from my son who lives alone in Tokyo. He said he had received the rice and chocolate and coffee et al, which I arranged to deliver from the cooperative I used usually.
He said he would be able to eat rice to his heart's content again. I asked him whether could he afford to live, how did he spend. He replied for various way, I've known he paied the NHK TV viewing fee from his small income barely.
I was surprised . He loves TV game. When he used to live in his mother's home, he shered TV games with his family, After he moved to Tokyo he bought his own PS3. His landlady was so kind that she lented him a television which her family didn't use. He has connected his PS3 to the borrowed television.
He was not to watch NHK. But the NHK fee collector said to him "Anybody owns television should pay the NHK viewing fee". He was so obedient that he signed the contract,
I'm regret. He is in his minority. I should have taught him "Befor you sign some contract you might well ask me".
I advised him. For they will terminate analog broadcasting by 2011, the chance he dissolve the contract will come. If the analog broadcasting would have terminated he could offer to dissolve to NHK because he would not be able to view any program.
To be honesty if I were he, I would say the collector "I don't need your radiowave. Please avoid my house." But my eldest son doesn't like to be borhered again and again,
I can't wait for the day the analog broadcasting will be terminated.

かわいそうな倅
東京で一人暮らしをしている倅からメールが来ました。お米、チョコ、コーヒー、その他、私がいつも利用している生協から届けてもらったものを受け取ったとのことです。やっとまたごはんをお腹いっぱい食べられるとか。生活費足りてる? 何に使ってる?と聞きました、倅はいろいろ使っています。少ない収入のなかから無理してNHK受信料まで払ったそうです。
 びっくりしました。倅はテレビゲームが大好きです。実家にいるときは家族みんなでゲームを使っていました。東京に引っ越してから自分のPS3を買いました。大家さんが親切に使っていないテレビを貸してくれました。PS3を借りてるテレビにつないでいます。
NHKを見る予定はありませんでした。しかしNHKの集金の人が「テレビもってる人は払わなくちゃ」と言いました。倅はいいなりになって契約をしました。
 私は悔やんでいます。倅は未成年です。「契約する前に私に相談しなさい」と教えておけばよかったです。
アドバイスしました。2011年までにアナログ放送が終了するから、契約を解消する機会がきます。アナログ波が停止したら倅はNHKにみられないので契約解消したいといえるでしょう。
 正直言うと、もし私だったら集金の人に「御社の電波は要りません。うちに送らないでください。」といいます。でも一番上の倅は何回も対応するのをめんどうがります。
 アナログ波停止が待ち遠しいです。

Feb.3 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿