2009年9月23日水曜日

Teachers and clerks evaluation rating

From last Monday,I take my sons to and from high school.
On the day of school culture festival my second eldest son was late for school. And at around 10:00

a.m. he and his classmate were caught by vise principal on Mameda street on their way to a supermarket

to buy some food. Their teachers scolded them. I was summoned to high school. The teacher asked my son

why he had been late to school. He said he had gone to fishing before school. He left home at 6:30 am,

earlier than usual. His home room teacher got so angry, me too. I apologized. I thought he should be

suspended from school one or two days. I declared I would keep his motorcycle's key till the end of

first-half. I think he is moron and feel I'm responsible.
So recentry I take my two sons to Tashima field and truck's parking place and go to Tanso Library to

pick them up.

On Sept. 11 the Prefectural boad of education announced a new system of teachers and clerks evaluation

rating. Principals must do relative rating between A and E all the teachers and clarks working at public

schools.
I'm anxious how I'll be estimated, also all colleagues are anxious. Above all, they are worry about the

distrust will be produced. Like this: Why he/she is ahead me? How does the principal get my behavior?

Will my wage raise or go down? How about others'?
After a corruption in employment exam the authorities are obliged to show some renew methods.
I can't understand what is deal with the employment exam's misconduct and this new teacher evaluation

rating system. Isn't it another misconduct?

この前の月曜から倅達を学校に送り迎えしています。
文化祭の日、2番目の倅が学校に遅刻しました。そして朝10時ごろ、クラスの友達をスーパーマーケットに食べもの

を買いに行く途中、豆田通りで教頭先生に捕まりました。先生方が二人をしかりました。私は学校に呼び出されまし

た。先生が倅になぜ遅刻したのか尋ねました。倅は釣りに行ったといいました。いつもより早く6時半に家を出てい

ました。クラス担任の先生が怒りました、私もです。私は謝りました。1日か2日停学になってもいいくらいだと思い

ました。これから前期が終わるまでバイクのキーは預かることにしました。倅はばかだと思い、責任を感じます。
それで最近倅達二人を田島陸上競技場の駐車場まで連れて行って、淡窓図書館まで迎えに行っています。

9月11日県教委は新しい教職員人事評価制度を発表しました。校長が公立学校の教職員にAからEまでの相対評価をし

なくてはなりません。
どんな評価をされるか心配です。同僚みなそうです。なかでも、相互不信が生まれることを心配しています。こんな

風に、どうして彼(女)のほうが私よりいいの? 校長は私の行動をどう思う? 私の給料は上がるの?下がるの?

 他の人のは?
教員採用試験汚職のあと、当局はなんらかの改善策を示さないといけなくなりました。教員採用試験の不正とこの人

事評価制度と何の関係があるのかわかりません。これも新たな不正ではないでしょうか?

Sept. 18 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿