2009年11月13日金曜日

the lecture of smart grid

On 31 Oct. Saturday, my family had go to school. My work place held a culture festival. It was the day before the culture festival of my daughter's junior high school. My sons went to high school to take a practice exam.
So I made packed lunch for the entire family.
The packed lunch I make are far from the typical ones -- packed with several meals whose pieces and parts are artificially and neatly arranged.
Refer to Anne Allison nursery school mothers tend to expend inordinate time and attention on these obento in efforts both to please their children and to affirm that they are good mothers.
I usually try to make lunch with nutritional foodstuffs.

On 1 Nov. Oyama junior high school held the culture festival. After I had seen a drama of my daughter's class, I went to Oita University. They also held a culture festival, and I'd like to hear the lecture of Mr. Murakami Norio who had worked for Google Japan.
He talked about smart grid. He said Google company made efforts to decrease energy which they use. They are challenging to run their company energy efficiently.
In U.S. the government already had decided to put electric infrastructure with smart grid. Google is studying smart meter, which people can control transmission and distribution of electric power with.

On 2 Nov. my daughter and I had replacement day off. My daughter suggested me to go to shopping to a new boutique. It is in Tomoda district. They sell clothes for women. Now as an opening sale they are selling 20 percent discount. Both my daughter and I bought two tops.
It became cold suddenly in the evening we set a kotatsu.

10月31日土曜日は家族みんな学校がありました。私の勤務先は文化祭でした。娘の中学校は文化祭前日でした。倅たちは高校に模試を受けに行きました。それで家族全員分の弁当を作りました。
私の作る弁当は典型的な弁当 --何種類かのお惣菜をすごくきれいにに切ったり盛り付けたりしてあるものからはほど遠いです。
アン・アリソンによると幼稚園児の母親はものすごい時間と注意をお弁当に費やすそうです。子ども達を喜ばせるためと自分たちが良い母親であると証明するために。
私はふつう栄養のあるものをお弁当に入れようとしています。

11月1日は娘の大山中学校の文化祭でした。娘のクラスの劇を見たあと大分大学に行きました。こちらも文化祭をやっており、グーグル日本の村上憲郎さんの講演を聴きたかったのです。
スマートグリッドのお話でした。グーグルは使用するエネルギーを減らそうとしているそうです。エネルギーを効率よく使用して会社を経営しようとしているそうです。
アメリカでは政府はすでに電力インフラはスマートグリッドにすると決定しているそうです。グーグルはスマートメーターの研究をしています。それによって電力の流れをコントロールすることができます。

11月2日は私と娘は代休でした。娘が新しくできた洋服やさんに買い物に行こうといいました。友田地区にあります。女性用の服を売っています。今は開店セールで20パーセント安く売っています。私も娘も上に着るものを2枚ずつ買いました。
その夜急に寒くなってきたのでこたつを出しました。
5 Nov. 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿