2010年5月28日金曜日

lecture of harassment

I went to Bepppu to attend a conference of labor union, from 22 to 23 May.
On the first day I had a lecture from some officers about new evaluation system, how to prevent mental disease and new agreement of employers and employees which start in two years.
Then we took dinner hearing the address from each department --clerks, practice teachers, school nurses, school librarians, female workers, part-time and correspondence school workers --then each district.
The dinner was family style. We shared the dishes.
After the conference I enjoyed spa. I shared a room with two acquaintance. We chatted over glasses of coffee flavor Shochu. A bottle of shochu contain coffee beans was gifted. Also we were given fruits.Both were taste so good.
Next morning I heard a lecture about power harassment and moral harassment. The tutor who came from the Atelier M, a consulting company was so great. She explained what to do if you met a harassment or if one of your co-worker met a harassment.
It's a heavy matter. I should remember which I've heard.

5月22日から23日 別府に研修に行きました。
初日は何人かの役員の方から新しい人事評価システムやメンタルな病気を防ぐにはどうしたらいいかや2年後から始まる労使協議などについて講義を聴きました。
それから夕食をとりました。その間、事務職、実習教諭部、養護教諭部、学校司書部、女性部、定通部からの挨拶を聞きました。そして各支部から聞きました。
夕食は大皿からとりわけるスタイルで、料理をわけあって食べました。
研修の後は温泉を楽しみました。私は他の2人の知人と同室に泊まりました。私たちはコーヒーの香りの焼酎を飲みながらしゃべりました。コーヒー豆を漬けてある焼酎を差し入れされ、フルーツももらいました。どちらもたいへんおいしかったです。
 翌日午前中はパワーハラスメント、モラルハラスメントについての研修を受けました。講師はアトリエエムから来た方で、そても上手でした。私たちがハラスメントに遭遇したり、職場の仲間がハラスメントに遭遇したときどうしたらいいか説明してくれました。
 とても重い問題です。聞いたことをしっかり覚えておかないといけません。

May 26 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿