2010年5月28日金曜日

skin trouble

On 16 May Sunday, I watched OYT program on TV finding which hospital was on duty.
My daughter had gotten skin trouble on her face. On Friday she borrowed some sunscreen from her friends. She slathered it on her face before P.E. class.
In the night her face had become red and dry and slightly irritated.
The next day I had to go to Oita city for a meeting. In the Saturday night she slightly felt pain on her face.
So we decided to go to hospital on Sunday. I had known the doctor on duty was Doctor Matsuura.
We went to the Matsuura clinic in Chuoh machi. Doctor Matsuura told me there were two methods. A strong medicine might heal her skin immediately but it might stimulate her skin. Another method was moderate, taking medicine to cure the inflammation with putting some lotion on her dry skin. He asked me which method I would choose. I chose the moderate method.
Though doctor said “moderate” method, her damaged skin had healed soon.
I think sharing is a good thing. Her friend was kind enough to lend my daughter her sunscreen when she had forgot her own. But they should know sharing care tools has risk. They should not borrow nor lend them. It’s hygiene not stingy. She had a good lesson.

16日、日曜日、OYTのチャンネルで日曜当番医をさがしました。
娘の顔が少し赤くなっていました。金曜日、体育の前に友だちの日焼け止めを借りて塗ったそうです。その夜顔が赤くなってがさがさして少しかゆくなりました。
 次の日、私は大分に出かけなくてはなりませんでした。娘の顔は夜になって少し痛みもありました。
それで私たちは日曜日病院へ行くことにしました。当番医は松浦さんでした。
中央町の松浦クリニックへ行きました。松浦先生は二つの方法があるといいました。強い薬をつけるとすぐなおるかもしれないが、皮膚を刺激するかもしれない。もうひとつは無難な方法で、かぶれを直す薬を飲んで皮膚には栄養クリームをつけるというもの。どちらにしますか?ときかれました。私は無難なほうにしてくださいといいました。
先生は無難な、と言いましたが娘の皮膚はすぐなおりました。
わけあうことはいいことだと思います。娘がじぶんの日焼け止めを忘れてきたので友達が親切に貸してくれたのです。でも、ケア用品を共用するのはリスクがあると知ったほうがいいです。貸し借りはしないようにすべきです。衛生上の問題でけちではありません。いい勉強になったと思います。

May 19 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿