2011年2月5日土曜日

driving on snowy day

On 30 Jan. I went to Oita city. It had been snowing since previous night. The express way was closed. So I drove through Route 210. An electric bulletin board told "Mizuwake Pass, closed to normal tire". I took Mizuwake Pass by winter tire.
I attended an editing conference. Now we are on the process of rewriting working manual. Each district representative gather to discuss each parts divided to each district. On the day ten o'clock through eighteen we worked. On the way back home I drove Route 210 for the express way was still closed from Beppu to Hita. I could drive the road, but I was tired more than usually because many cars moved too slowly.
When I arrived at my home I was tired, but soon I became happy. Because the supper was Makizushi and Miso soup. My daughter prepared them. I'll remember this heartwarming supper.

I've found an interesting article. "Medical masks become new trend for shy Japanese teenagers". (www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/Japan/8287767/Medical-masks-become-new-trend-for-shy-Japanese-teenagers.html)
According to the article many teenagers wear the cotton masks today and the numbers are increasing very rapidly. Though I can't see the fashion in Hita city.
For they are so tired from having to communicate with friends via SMS and emails,it is a relief to wear a masks. It is a way to hide their feelings. I haven't known such fashion trend. But I suppose it is a little bit annoying for the people who wear a pair of glasses.

 1月30日大分市に行きました。前日の夜から雪でした。高速道路は閉鎖されていました。それで国道210号で行きました。電光標識が「水分峠ノーマルタイヤ通行困難」と告げていました。スタッドレスタイヤで行きました。
 私は編集会議に出ました。私たちはいま仕事のマニュアルの改訂作業中です。各地区の代表が、各地区に割り当てられた部分を持ち寄り討議します。その日は10時から18時までやりました。帰宅するときまだ別府ー日田間は高速が通行止めだったので国道210号を帰りました。道路は通れましたがふだんよりクルマがのろのろ行くので疲れました。
 家に着いたときは疲れていましたが、すぐ元気になりました。夕食が巻き寿司と味噌汁だったからです。娘が用意してくれました。この心温まる夕食は忘れられないでしょう。

 おもしろい記事を見つけました。「マスクが日本の内気な10代に人気」といものです。
この記事によれば、今日多くの10代がマスクをし、その数は急速に増えているとのことです。日田ではその流行を見ていませんが。
彼らはSMSやメールをとおして友だちとやりとりするのに疲れていて マスクをするとほっとするのだそうです。彼らの感情を隠す手段です。私はそんな流行を知りませんでした。しかし、眼鏡をかけている人にはうっとおしいだろうと思います。

 3 Feb. 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿