2011年2月20日日曜日

Entrance examination to the high school

On 18 Feb, my coworkers were talking about the number of applicants of the high school entrance examination,soon after the evening newspaper delivered.
It said the Rinko high school and Kusu agricultural high school were oversubscribed. Hitamikuma high school and Hita high school fell below the quota.
The next week the applicants can change their choices. I didn't hope my daughter know that the number of applicant of the school of her choice wasn't fixed.
But when I came home she had already known it. I hope she won't have less motivation to study for the entrance exam.
I recommended her a book, an experience note of studying abroad by Ms.TUTUMI Mika. The title is "First studying abroad".
She went to U.S. after she had graduated high school. In this book her college life in there is described vividly, how she spent time with her host family, house mates,classmates, how she debated her teacher who had not believed her essay was written by herself, how hard she studied at the college et al.
This book had published before but it has published again with a little changed.
I'm so glad to know she was such a cute girl,though I've known her just as an excellent journalist.
My daughter finished reading the book last night and this morning. She seemed enjoyed it,which pleased me.

2月18日金曜日、夕刊が届いてから、職場の人たちが高校の入学志願者数について話していました。 夕刊によれば林工と玖珠農は志望者が定員を上回り 日田三隈と日田高は定員割れでした。来週志願変更ができます。娘には定員割れだったことを知られたくありませんでした。
しかし、家に帰ったら娘はすでに知っていました。受験勉強のやる気をなくさないでほしいです。
私は娘に堤未果さんの描いた体験記の本を薦めました。タイトルは『はじめての留学』です。
著者は高校を卒業してアメリカに留学しました。この本には彼女の留学生活が活き活きと描かれています。ホストファミリーやハウスメイトと過ごしたこと、学校の友だちを過ごしたこと、先生が彼女のエッセイを彼女が書いたと信じてくれなくて討論したこと、どんなにいっしょうけんめい勉強したか、などなど。
この本は以前出版されたものですが、少し変えて再出版されたものです。
堤さんはすぐれたジャーナリストとしてしか知りませんでしたが、こんなに魅力的な少女だったことを知ってうれしくなりました。
娘は昨晩と今朝までで読んでしまいました。楽しんだようで私もうれしいです。

20 Feb. 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿