2011年2月11日金曜日

news about the Egyptian movement

Last Saturday, I took my daughter to see the doctor to get a vaccine reduce the risk of uterine cancer. In her age it is still free. She said it was awfully painful.
Last Sunday, I had anything that I had to do. So I spent time reading newssite and watching Youtube about Egypt on 6 Feb.
I had learn about a young man who killed last year. His name is Khalid Saeed. He was brutally beat,tortured and killed by security police after posting a video clip of policeman involved in drug deals. His death inspired to Egyptian people the anger. I saw the shocking portrait. His photo was circulated through social network service,facebook and Youtube,
They did silent protests. To avoid being under arrested, they prayed quietly in their hands holding the Koran or the Bible, with no shouting nor marching. I saw a picture of many young people standing facing the sea, chest choked.
I've read various sites, especially I'm grateful to the following address,
illcomm.exblog.jp .
longtailworldblogspot.com,
startribune.com,
aljazeera./english,
Those were well summarized and clearly understandable.

先週の土曜日、娘を子宮癌の予防接種に連れていきました。娘の年齢ならまだ無料です。ものすごく痛いそうです。
先週の日曜日はしなくてはいけない事はありませんでした。それでエジプトについてニュースサイトを見たりユーチューブを見たりしました。
昨年亡くなった若者のことを知りました。彼の名はカレド・サイードです。警察が麻薬取引に関わっていたという動画を投稿し、公安警察に虐殺されました。ショッキングな顔写真を見ました。彼の写真はソーシャルネットワークやフェイスブック、ユーチューブを通して広まりました。
彼らはサイレントデモをしました。逮捕されるのを避けるため、叫んだり行進したりせず、手に手にコーランや聖書を持ち静かに祈りました。多くの若者が海に向かってたたずむ写真を見ました。胸がしめつけられるようでした。
いろいろなサイトを見ましたが、特に下記のところに感謝しています。
イルコモンズのふた。
Long Tail World
StarTribune.com
アルジャジーラ
これらはとてもよくまとめられていて、わかりやすかったです。

10 Feb. 2010

0 件のコメント:

コメントを投稿