2011年10月17日月曜日

Back Home

On the other day I've read "Back home" written by Michelle Magorian.
During the World War 2 there were children of U.K. who evacuated to the U.S.
 This is a story about a girl, one of them. After being evacuated five years, Rusty came back home to Britain. She suffered as finding nowhere feeling her place in her family.
As same as her, her mother bewildered because her daughter grown up a stranger. With suffering both of them become understanding each other little by little.
It was so thought-provoking book.

How are the children around Fukushima 1 nuclear power plant. I had an idea that I can accept two evacuates, because two of my four children had left home.

But actually it is stressful for a child separated from his/her family. I don't know which is better the risk and another risk of falling ill in the future from exposing to the radioactive material internal organs.

先日、ミッシェル・マゴリアンの『バックホーム』を読みました。
 第2次世界大戦中、英国の子ども達はアメリカに疎開しました。
 この本は、そんな中の一人の少女、ラスティの物語です。5年間の疎開の後ラスティは英国の家に帰ってきました。彼女は家族の中に居場所を見つけられず苦しみました。
 彼女と同様に、彼女の母も自分の娘が見知らぬ人になっていることに戸惑いました。お互いが苦しみながら少しずつ理解しあうようになりました。とても考えさせられる話でした。

 福島第一原発の周辺の子ども達は大丈夫でしょうか。うちの4人の子どものうち2人は家を出ているので2人あずかることは可能だけど…と思ったこともありました。しかし、実際、子どもが家族の元を離れるのは大きなストレスになります。その危険と、体内被ばくの影響による将来の疾患とどちらを選ぶ方がいいのかわかりません。

 17 October 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿