2011年10月28日金曜日

Green co-op sample fair

On 23rd October, there was a sample fair of Green co-op at HitaKusu industrial development center.
The makers which trade their products with Green co-op gathered, and members tasted samples or received explanation.
I invited my neighbor and my daughter and went to there together. Many Green co-op members and their families and acquaintances participated.
We ate various foods. I liked baked dried mushrooms after soaking in water and restored.
I ate some bread and pastry made from domestic wheat flour, those were delicious.
I ate some kind of fried fish paste, which tasted good. Also grilled chicken, sausage, sardine and pickled vegetables were delicious.
I was explained about toilet paper and tissue paper made from recycled paper.
Also I had heard about cosmetics, which cosmetics should I use to care of my skin.
I tried nuts, buiscuits, and frozen pineapple and mango. Some of those I haven't bought yet. Those will be on the catalog in the future, I tried samples. I like Goto Udon, which run through my throat smoothly, so if it will be on the gift catalog, I'll choose it.
I ate a sunny-side up egg, which was laid from chicken raised up with domestic feed. It was nice.
I received a toilet roll and a pack of rice balls.
I was glad to see my neighbor also pleased with those products. I hope she will join Green co-op.

  10月23日グリーンコープ試食会が日田玖珠産業振興センターでありました。
  グリーンコープが扱っている商品のメーカーさんが集まって、組合員が試食したり説明をきいたりしました。
  私は近所の人と娘を誘って一緒に行きました。たくさんの組合員とその家族や知り合いが参加していました。
  いろんなものを食べました。私は戻した干し椎茸を焼いたのが気に入りました。
  国産小麦粉の食パン、菓子パンを食べましたがおいしかったです。
  魚のすり身のてんぷらも何種類か食べました、これもおいしかったです。それに、鶏肉、ソーセージ、いわしの焼いたのや、漬け物もおいしかったです。
  再生紙からできたトイレットペーパー、ティッュについて説明を聞きました。
  それに化粧品についても説明を聞き、私はどの化粧品を使えばいいか聞きました。
  ナッツ、ビスケット、冷凍パインとマンゴーも食べてみました。いくつかはまだ買ったことがないものです。これからカタログに載るものを試食してみました。五島うどんがのどごしがよくて気に入りました。もし、ギフトカタログに載ったら選ぼうと思います。
  国産のえさを食べさせたニワトリの卵の目玉焼きを食べました。よかったです。
  トイレットペーパー1巻きとおにぎり1パックもらいました。
  近所の方もグリーンコープ商品が気に入ったみたいでよかったです。加入してくれるといいなと思います。

  27 October 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿