2012年1月8日日曜日

Reading eBook

downloaded "Time and Time Again" on Project Gutenberg. As well the fairly books of Andrew Lang's Fairy Books.
I've been interested in the books for I've read Donna Tarttt's recommendation. She wrote her memory when she found the Fairy books.
quote-- I was completely gone,sleeping with those books,reading them while I ate, deaf to anything that was said to me and only half aware of my surroundings. --

I read "Time and Time Again". Then I read the blue Fairy Book. It was interesting, but on the half I felt my eyes dry. The whites streaked with little connecting lines of red, and behind each eyeball there was a small concentration of pain.

I admire the convenience of eBook for getting easily what I was looking forward to read. However my eyes were fatigued might with the display.
How about SONY Reader, iPad or other devices? I wish I borrow them and try them for a while.


『いまひとたびの』をプロジェクト・グーテンベルグでダウンロードしました。ついでにアンドルー・ラングの『妖精の物語』もダウンロードしました。ドナ・タートのおすすめを読んで以来ずっと読んでみたかったのです。彼女は自分が妖精の物語と出会ったときのことをこんな風に書いています。-- 私はすっかり上の空だった。本を抱えて眠り、本を読みながら食べた。人から何を言われても聞こえず周りのことは半分しか見えていなかった。

[いまひとたびの』を読み、それから『あおいろの童話集』を読みました。でも途中で目が乾きました。白目がちょっと充血して目の奥が少しずきずきしました。

電子ブックは、読みたい本を手軽に読むには便利でいいと思います。しかし、ディスプレイのせいか目が疲れました。
ソニーのリーダーとかアイパッドとかその他の媒体はどうなんでしょう? ちょっと借りて試してみたいです。

8 Jan. 2011

0 件のコメント:

コメントを投稿