2012年2月5日日曜日

Failure report

I'm going to write a report about a scary experience.

On 1 Feb. my third eldest son was hit by a car on the road to go to high school.
It was so cold in the early morning, and the road surface was wet or icy in spots.
He was riding a motorcycle, when he was at a curve, he slopped and fell. Immediately he raised his motorcycle and pulled it to outside of the road. Then he headed to home with pulling the motorcycle.
Those accidents occurred in a very short time.
A car coming after him was slipped and spun.But it didn't hit him. A car coming behind it also slipped and spun. And the car was moving forward my son, out of control. It pushed away him and his motorcycle from the road.
The road was side of a hill slope. Between the land ad the road there was a gutter.
Fortunately, the motorcycle dropped into the gutter, and the car stopped because its rear left tire dropped into the gutter.
My son hit his back or something.
The woman who was driving the car called an ambulance.
There for when I arrived at there, My son wasn't there. Two policeman examined the car and the motorcycle, and traced the scratch on the road. Another policeman of Oyama police box said to me that when he came there the surface frozen. Salt was put on after the accident.

Both if I were my son and if I were the driver, I would be so scared. If I were my son, I watched the huge iron loaf attacking me, if I were the driver, I couldn't stop my car going closer and closer to a kid standing on the edge of the road.
She said she wasn't familiar with this aria. Her car had normal tires.

After the examination, I went to the hospital where my son had taken. I met the vice principle of Hita high school and my son's homeroom teacher. My son was fine,he got a bruise on his left thigh, which was all he got damaged. He said he was all right and little pain.

I recommended him to write a failure report. Like as the science course students.
To
talk about myself, I shouldn't let my son go to school by motorcycle on frozen day. On the day I took my daughter then I said to him come with us. But he refused. Because the third year students would finish classes earlier than usual. If I took him, he must wait me pick him up. I should not allow, but I said to him, "Go slowly."
Then I left home with my daughter. If he was injured badly or dead, I would be regret. I won't forget this accident.

怖ろしい経験のレポートを書いておこうと思います。

2月1日、3番目の倅が登校中にクルマにはねられました。
早朝、とても寒くて道路はぬれていて、所々凍っていました。
倅はバイクを運転していました。カーブにきたときすべって転倒しました。すぐにバイクを起こし道路の外側に移動させました。それから家にバイクを押して家に向かいました。
この後のことはとても短い時間に起きました。
倅の後から来ていたクルマがスリップしてスピンしました。でもこれは倅には当たりませんでした。そのクルマの後ろのクルマもスリップしてスピンしました。それが倅の方に向かってきました。コントロールを失って。倅とバイクを道路から押し出しました。
道路脇は斜面になっています。土と道路の間には溝があります。
幸運なことにバイクはその溝に落ち、クルマは左後輪が溝に落ちて止まりました。
倅は腰かどこか打ちました。
クルマのドライバーは救急車を呼びました。
それで私が現場に着いたとき、倅はいませんでした。2人の警察官がクルマとバイク、道路の傷あとを検証した。もう1人の大山駐在所の警察官が私に、彼がここに来たとき道路は凍っていたと言いました。その事故のあと塩をまいたそうです。

私が倅だったとしてもそのドライバーだったとしても、とても怖かったと思います。倅だったとしたら、大きな鉄のかたまりが迫ってくるのを見るわけですし、ドライバーだったとしたら、自分のクルマが道ばたの子にどんどん迫っていくのを止められないわけですし。
ドライバーはこの辺はあまり知らなかったそうです。ノーマルタイヤでした。

現場検証のあと倅が運ばれた病院へ行きました。高校の教頭と担任の先生が来てくださっていました。倅は大丈夫でした。左太ももを打撲して、けがはそれだけでした。大丈夫、そんなに痛くもないと言いました。

倅に失敗レポートを書くように勧めました。理系の学生のように。
自分自身についていうと、凍結してる日に子どもをバイクで行かせるべきではなかったです。
その日、娘は私が送って行きました。倅にもいっしょに行こうといったのですが、倅はいいと言いました。三年生はいつもより早く帰れる日でした。私が送って行くと、迎えにくるのを待たなくてはなりません。許可すべきではなかったのに「ゆっくり行きなさいね」と言いました。そして娘と出かけました。もし、倅がひどいけがをしたり死んだりしていたら、後悔したことでしょう。このことを忘れないようにします。

3 Feb. 2012

0 件のコメント:

コメントを投稿