2009年3月16日月曜日

High shool entrance exam

High school entrance exam
On 10 March, my third-eldest son took an entrance examination to high school. After he had come home he said the math exam was so defficult that he couldn't resolve. I also resolved the question. I had mistaken in calculate along the way, and took much time. I thought he had not enough time of the fourty five minutes.
In fact,on thirteen there was an announcement of result,my son had passed.
On the day it was raining heavily and was windy. The students who had passed the exam had to go to junior high school by ten o'clock. It was nine thirty when his brother of high school student called to tell his passiing during a recess. It takes over one hour on foot from home to school. He called his classmate, Nao. He was absent. He had gone to the high school to which he preferred with his mother. Then Nao's grandma was so kind to take my son to junior high school. He thanked for her help so much.
At junior high school he was given the documents. When he hurried to back home it was still raining and was windy. He made the fastest record of an hour, and his umbrella was broken.
They usually commute by school bus. But unusual case they have to walk or ask someone to take them by car.
It's a long steep way. I'm grateful for the junior high school for my son had been traind much.
On 17 the students who passed the exam are to go to the high school from morning, and their parents are to go there at two p.m.
A neighbor takes his son near the high school. I asked him to take my son together on seventeenth morning.
After he enters he will go to high school by bicycle. When he will be sixteen he will be able to get a license for moterbike. For it's hard to ride a bike from Hita high school to home, I'll pick him up on my way to home from my office.

 3月10日,3番目の倅が高校入試を受けました。帰ってから数学が難しくて解けなかった、と言いました。私も解いてみましたが途中計算間違いをして時間がすごくかかりました。倅は45分では時間が足りなかったと思います。
実際は13日合格発表があって倅は合格していました。
 その日は雨が強く風も吹いていました。合格した生徒は中学校に10時に行かなくてはなりませんでした。兄が高校の休み時間に合格だと電話してきたのは9時半でした。中学校まで歩いて1時間以上かかります。クラスメートのなおちゃんのうちに電話しました。なおちゃんはお母さんと志望校に出かけてしまって留守でした。そこでなおちゃんのおばあちゃんが親切に倅を中学までおくってくれました。すごく助かって感謝しました。
 中学で書類をもらいました。家に急いでかえるときまだ雨が降っていて風も吹いていました。1時間という最速記録を作りました。傘はこわれました。
 生徒は通常はスクールバスで通学します。通常じゃないときは歩くか誰かに車で送ってもらわなくてはなりません。遠くて坂が急です。中学校で倅はとても鍛えられたことを感謝しています。
 17日合格者は朝から高校に行きます。親は午後2時から行きます。
 近所の人が子どもを学校の近くまで送っているので、17日の朝倅を一緒に連れていってくれるよう頼みました。入学したら自転車で行きます。16歳になったらバイクの免許を取れます。日田高から家まで自転車はきついので、仕事の帰りに迎えにいこうと思います。

16 Mar. 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿