2009年3月19日木曜日

My happiness, my son's unhappiness

18 Mar, Wed. was a happy day for me, and an unhappy day for my second-eldest son.
A few months before I send an e-mail to the education-culture department of the labour union I belong to, asking to buy the "NAKUBA" DVD-box and add the video library.
The person in chage called me telling that after the consideration they decided to buy the DVD of "NAKUBA". And they would lend me it at first. The news made me happy little more than my third-eldest son's passing high school entrance exam.
When I came home my second-eldest son was sleeping, I had heard he slept as soon as he came home with being tired so much.
After he took a bath he went to bed again. He was not as vigorous as usual.
In the next morning I asked him what happend. He said, yesterday there was an inter-class-match. He played basketball with his team, which won the third prize. And the other teams in his class had done well, so his class won the overall victory.
Before the games his home room teacher had told the students, if they would won the overall victory, he would take them Yakiniku. But after the inter-class-match had been closed the promise had been called off.
I felt unpleasant. I hate such a way. I thought the teacher wanted to encourage the students having to expect something great. But I think this is a con game. I'm worry that he teaches "human rights" in the class of Home Room Activities. I won't trust him by what he says. I guess my son was tired both physical and mental.

3月18日水曜は、私にとってはうれしい日でした。2番目の倅にとってはうれしくない日でした。
 2,3ヶ月前に私の所属している労働組合の教育文化部に、ナクバのDVDBox を買ってライブラリに加えてくださいとお願いのメールを出しました。
 審議を経て購入することが決まったと担当者から電話がありました。一番最初に私が借りてよいそうです。3番目の倅が高校入試に合格したのと変わらないくらいうれしかったです。
 家に帰ったら2番目の倅が寝ていました。学校から帰ってすぐ疲れて寝ていたそうです。お風呂に入ってまた寝ました。いつもの元気がありませんでした。
 朝になってから何があったのかきくと、昨日クラスマッチで、倅のバスケットチームは3位、他のチームもがんばったのでクラスは総合優勝したそうです。担任の先生は試合の前、総合優勝したら焼肉やに連れて行くと言いましたが、クラスマッチが終わった後、なかったことにされたそうです。
 私は不愉快でした。このような方法はきらいです。先生は生徒たちに何かすてきなことを期待させてやる気を出させようとしたのでしょうが、だましです。この人がホームルーム活動の授業で「人権」を教えるのは心配です。これから先生の言葉を信じられません。倅は肉体的・精神的に疲れていたのでしょう。

19 Mar. 2009

0 件のコメント:

コメントを投稿