2008年12月21日日曜日

About two school cultural festivals

On Nov.1 the Kusu agricultural high school festival was held. For I wanted to buy some
meat substitute I was waiting in front of the selling place. I went 20 miniute before
it open, but there were many people. I was given a number ticket written "41".
After the shop had open each five person had allowed to inter in numerical order, and each
person allowed to buy only one for one item. While waiting I saw an aged man to surprise.
He yelled at a teacher in charge of the shop "The day would have ebbed." I suppose it irked him
to wait in line. Though to treat everybody nice is difficult, the teacher explaned the
circumstance to him patiently. I respected the reacher. The other shops were not so crowded.
I bought a bacon, a pack of smoked chicken thigh with bone, a chocolate cake, some rice cakes,
vegetable, and flower seeding. My children were delighted.

On the next day there was junior high school festival. I attended it. Before the junior
high school thudents due the Hita Rinko brass band give a performance.Next Ms.YOKOTA Asami
plaied the piano. The audience were so satisfied. I've heard the brass band and Ms.YOKOTA
were going to perticipate the consert of YAMASHITA Yosuke New York Trio soon. So I bought
a ticket.
Then I watched plays and the works
the students made at the classes. I was impressed the second grade students' play for
the great staging and script. In the recess two band plaied. I was surprised a bit for
the band vocal was badly done, however the drum was not so bad. The band reminded me my
eldest son had used to play music at school festival.
After recess I listened the chorus competition. The second grade class sang better than
others. I came back home before I see the third grade class lose.


文化祭について
11月1日 玖珠農業高校の文化祭がありました。肉加工品を買いたかったので売り場の前で待っていました。私は20分前に行ったのですが人がたくさんいました。番号札をもらいましたが41番でした。開店してから番号順に5人づつ中に入れてもらって、一人1品につき1つ買うことができました。待っている間にびっくりするようなご老人を見ました。係りの先生に『日が暮れてしまう』と怒鳴ったのです。列になって待つのにいらいらしたのでしょう。誰にでも親切にするのは難しいことですがその先生は辛抱強く状況を説明していました。感心します。そこ以外の店はそれほど混んでいませんでした。ベーコン、鶏もも肉の燻製、チョコレートケーキ、餅、野菜、花の苗を買いました。子ども達が喜びました。
 翌日は中学校の文化祭でした。行って来ました。中学生の出番の前に日田林工の吹奏楽部が演奏しました。それから横田あさみさんがピアノ演奏をしました。聴衆は心からうっとりしていました。吹奏楽部と横田さんは近々山下洋輔ニューヨークトリオのコンサートに参加するということです。それでチケットを1枚買いました。
 それから、中学生の劇、授業で作った作品を見ました。2年生の劇が脚本、演出がすばらしかったです。休憩時間に2つのバンドが演奏しました。ボーカルが下手でちょっとびっくりしました。でもドラムはそう悪くありませんでした。
1番上の倅が文化祭で演奏していたのを思い出しました。
 休憩のあと合唱コンクールを聴きました。2年生が他のクラスより上手でした。3年生が負けるのを見る前に家に帰りました。

Nov. 5 2008

0 件のコメント:

コメントを投稿