2008年12月21日日曜日

The sad news

There was a heartbreaking news in my neighborhood.
A twenty-aged man passed away at a traffic accident. He was a year more than my first-born son.
They used to be get along in elementary school, according to my son he had been a funny man and had taken care of his younger sister kindly. When I visited his family to offer my condolences, his mother seemed to exhaust her tears. She said that during his son was riding a motorcycle, a car veered oncoming lane after bumped into the guardrail. The driver had taken his eye off. It was unbelievable. His little sister couldn't accept and cried until being tired to fall asleep.
I wish she will back up on her feet .
I also drive my car. So I might jeopardize somebody's life. I said to myself "memento mori".

近所でとても悲しい知らせがありました。
 20歳の青年が交通事故でなくなりました。うちの一番上の倅の1つ年上の人でした。小学校で仲がよくて、倅によるとおもしろい人で妹思いだったそうです。おうちにお悔やみに行ったとき、お母さんは涙も涸れたっていう感じでした。バイクに乗っていて、車がガードレールにぶつかって対向車線に突っ込んできたそうです。わき見運転だったそうです。信じられません。幼い妹も納得せず泣き疲れて寝たとか。元気になってほしいです。
 私も車を運転しますから誰かの命を危険にさらすかもしれません。「死を忘れるな」と言い聞かせました。

Sep. 27 2008

0 件のコメント:

コメントを投稿